AD company som företag

AD company är ett av promotion-branschens äldsta och mest etablerade bolag i Sverige. Vid sidan av produktmedia har AD company de senaste åren även vunnit avtal inom dagligvaruhandel, för leverans av bärkassar. Bland kunderna finns COOP, ICA, Willys, Citygross m.fl, och idag är AD company en av landets största aktörer inom flergångsbärkassar.
Huvudkontoret ligger i Jönköping, där även lager och tryckeri finns. Tillsammans är vi tolv medarbetare i Jönköping, samt två anställda i Asien.

Sortimentet har förändrats sedan 1960-talet, då bolaget grundades, och i takt med en ökad satsning på att garantera hållbarhet i hela leveranskedjan har sortimentsområdena blivit färre men djupare. Numera består det framförallt av bärkassar, paraplyer och säkerhetsprodukter, såsom reflexvästar, brandskydd och första hjälpen- produkter. Men vi importerar även specialtillverkade produkter utifrån kundens behov. Produktinköpen sker från Asien, där vi har ett brett nätverk, och säljs genom ett rikstäckande nät av återförsäljare i Sverige.

Vi verkar dock i en bransch med prispressade artiklar, ofta tillverkade under tveksamma förhållanden.
Vi har gjort det till vår sak att ta ansvar i de här frågorna. Genom att kräva rätt löner, bättre arbetsförhållanden och mindre gifter i tillverkningsprocesserna kan vi vara med och bidra till såväl hållbarhet som att människor får det bättre. Att vara bäst på import innebär för oss att vara de som har bäst koll på under vilka omständigheter våra produkter är tillverkade.

AD company är ett företag med stora visioner om att leverera produkter som produceras under schysta villkor, är fria från skadliga kemikalier och lever upp till kraven på funktion. Detta kräver ofta att vi får ett par steg längre än våra konkurrenter – det är det enda sättet att säkerställa att allt blir rätt.
Vi strävar efter att göra skillnad med varje produkt i sortimentet. För oss är det en tillfredställande tanke som gör mödan värd.

För dig som kund innebär våra ansträngningar att du inte riskerar att svärta ner ditt varumärke. För som alla vet , ett för lågt pris har också ett pris. Ett pris som kan kosta såväl affärer och varumärke som människor hälsa. Och i värsta fall liv. Det är ett pris vi aldrig är beredda att betala.

För oss är social hållbarhet och CSR-frågor centrala och högt prioriterade, och vi kommer aldrig gömma oss bakom stämplar och certifikat. De är viktiga, men garanterar tyvärr inte alltid att allt har gått rätt till. För att vara trovärdiga sätter vi därför stort värde i att också finnas på plats och möta ansvariga ansikte mot ansikte.
Vi har jobbat länge med CSR, Corporate Social Responsibility, och lärt oss mycket på vägen. Lärdomarna har ibland kostat, men vi är stolta över att inte ha valt genvägar, utan gjort jobbet grundligt och fortsatt att syna processer i sömmarna. På så sätt har vi skapat långsiktiga relationer med tillverkare som vi känner förtroende för. Det handlar i förlängningen om att vi ska kunna titta dig i ögonen, så att du kan titta din kund i ögonen.